KARADENİZ GEZİSİ PLANI


      Merhabaaaa. Eğer bir aksilik çıkmazsa  büyük bir Karadeniz gezisine çıkıyorum.
Geçen yıldan böyle bir plan vardı kafamda fakat en yakın arkadaşlarımdan biri temmuz başı gibi evlenince bizim gezimiz kaldı. Bu sene rafa kaldırdığım world dosyalarımı indirdim ve uzuuuun bi hazırlık sürecine girdim. Karadeniz'de hangi ilde ne kadar kalınır? Nerenin neyi meşhurdur? Önce illerin web adreslerine girildi. Gezi siteleri tarandı sonra bloglar hatim edildi derken dev bir Karadeniz gezi arşivim oldu. Bu arşivi tabii ki sizlerle paylaşacağım.


Gelelim gezinin ana hatlarına...

Gezi yaklaşık 4000 km. ve 18 gün sürecek. Gelelim rotaya...

Batı ve Doğu Karadeniz'i ikiye ayırdım...

Turumuz İstanbul'dan başlıyor ilk durak Bolu...


Konaklayacağım yerler : Bolu- Safranbolu- Amasra- Kastamonu- Sinop- Ordu



Karadeniz sahil yolundan Sarp sınır kapısına kadar devam. Hemen ardından Batum'a geçilecek. Karadeniz sahil yolunu kullanarak geri dönebilirdik ama ben aynı yerlerden geçme taraftarı değilim. Artvin'den Erzurum'a geçtim.

Konaklayacağım yerler: Trabzon- Rize- Artvin- Erzurum

Gezimde her ile bir gün ayırdım ama Trabzon ile Rize hariç.. Trabzon'u 3 Rize'yi ise 2 gün olarak planladım.
Batum'da ise konaklama yapmayı düşünmedim. Akşam saat geç de olsa dönüp yurdum sınırları içindeki bir otelde konaklarım diye düşünüyorum.



Konaklayacağımız yerler : Suşehri- Amasya- Çorum - İzmir :)

Suşehri'nde arkadaşımızı ziyaret edeceğiz.

Evetttt elimde bir tomar bilgi, kalbimde gezi heyecanıyla Karadeniz Turumuza hazırım.
Dua ediyorum bir aksilik çıkmasın diye... İnşallah kazasız belasız bol eğlenceli bir tur olur...

Tıklayın:

Karadeniz Gezisi 1. gün : BOLU

Karadeniz Gezisi 2. gün : SAFRANBOLU

Karadeniz Gezisi 3. gün : AMASRA

Karadeniz Gezisi 4. gün : KASTAMONU

Karadeniz Gezisi 5. gün : SİNOP

Karadeniz Gezisi 6. gün : SAMSUN

Karadeniz Gezisi 7. gün : ORDU

Karadeniz Gezisi 7. günün devamı : GİRESUN

Karadeniz Gezisi 8. gün : TRABZON ( Merkez )

Karadeniz Gezisi 9. gün : TRABZON ( Sümela- Hamsiköy- Zigana )

Karadeniz Gezisi 10. gün : TRABZON UZUNGÖL

Karadeniz Gezisi 11. gün : RİZE ( MERKEZ )

Karadeniz Gezisi 12. gün : RİZE - AYDER - ZİLKALE

Karadeniz Gezisi 13. gün : BATUM

Karadeniz Gezisi 14. gün : ARTVİN BORÇKA - ERZURUM TORTUM

Karadeniz Gezisi 15. gün : ERZURUM

Karadeniz Gezisi 16. gün : AMASYA