DiDiM

KEHANETLERİN ŞEHRİ

DİDİM'DE NELER YAPILIR?

      Yazın kısacık bir Didim tatili yaptım. Şimdi bu satırları gri bir gökyüzünün altından yazmak ne acı. Nerede o altın gibi kumlar. O sımsıcak güneş. 40 derecede beynimizi haşlayan hararet :) Seni bile özledim. Bir daha yazdan sıkıldım , üfff çok sıcak , kış geleydi iyiydi falan demeyeceğim. Didim.... Sana bu satırları yazarken ben çoook uzaklarda olacağım dersem abartmamış olurum. 742 km öteden sana saygılarımı sunarak yazıma başlıyorum.


      İzmir - Aydın otobanını kullanarak çok rahat bir şekilde Didim'e gidilebiliyor.

      Didim gezisi için kaç gün ayırmalıyım diye sorarsanız 2 gece 3 gün yeter diyorum. Biz 3 gece 4 gün kaldık. Çok mu turizm acentası gibi konuştum :)

      Altınkum plajı , Akbük , Apollon Tapınağı ve yakınındaki Milet antik kenti görülmeli... Biz Akbük'e uğrayamadık. Tekne turlarından birine mutlaka çıkılmalı. Altınkum plajını gören çok merkezi bir motelde kaldık. Saray Motel... 3 adım sonra denizdeydik. Gördüğüm en ucuz tatil beldelerinden biri Didim... Yoğun bir şekilde İngilizler ev alıyorlar buradan.

Odamızın balkonundan Altınkum...


Didim gezi notlarım şöyle:

1) ALTINKUM : Didim deyince akla ilk olarak bu plaj geliyor. İsmini uzaktan bakınca altın gibi parlayan kumlarından almış. Gerçekten parlıyorlar. Evet baktım :)


      Ülkemizdeki mavi bayraklı plajlardan biri. Denizi sığ. Yüzme bilmeyenler için mükemmel bir yer. Git git derinleşmiyor. Yüzmeniz iyi ise açıldığınızda etrafınızda 6-7 kişi kalıyor. Ne alaka demeyin... Altınkum plajında iğne atsan yere düşmez lafı hayat buluyor. Denize girmek için havluların ve insanların üzerinden atlamanız gerek. Bu yüzden açılmakta fayda var.

      Bunca insan kalabalığına rağmen bu kadar mı güzel olur su... Ben çok beğendim denizini. Kuşadası ile kıyaslarsak Didim daha sakin ve denizi daha güzel. Ama Kuşadası daha bir elit, Didim'e göre... Eğlenme açısından da Medusa ve garden clup ünlüymüş. Hediyelik eşya satan dükkanlar , cafeler , dondurmacılar hepsi bir caddede toplanmış. Yalı Caddesi...


      Yalı Caddesinin hemen girişinden yer alan Poseidon heykelinin altında ‘Yunan mitolojisinden denizler, depremler ve atlar tanrısıdır. En önemli silahı üç dişli yabadır ve bu yabayı yere vurduğunda depremler meydana gelir. Didim Tekağaç burnunda Denizler tanrısı Poseidon’a adanmış bir sunak bulunmaktadır.  Poseidon hırs ve gücü temsil eder’ yazılı... Poseidon ve Didim bağlantısı kurulmuş...


2) APOLLON TAPINAĞI : Çapkın tanrı Zeus ile tanrıça Leto’nun yasak aşkından güneş, müzik ve kehanet tanrısı Apollon ile ay tanrıçası Artemis adlı ikizler dünyaya gelmiş. Didyma sözcügü " İKİZ KARDEŞ" anlamına geliyormuş. Artemis adına Efes'te, dünyanın yedinci harikası kabul edilen "Artemis Tapınağı" var biliyorsunuz. Kutsal denilen bir yol ile Apollon Tapınağına bağlı. Apollon tapınağı, antik dünyanın en önemli kehanet merkezlerinden biri sayılıyor. Türkiye'yi tanıtan kartpostallardaki çatlamış surat heykeli de bu tapınakta bulunuyor.

      Son zamanlarda resmi makamlar tarafından “Eski Görkemiyle” yeniden ayağa kaldırılması talep ediliyor.


      Gelecekten haber verebilme burada günün her saati her dakikasında uygulanmaktaymış. Sorular çok önemli konuları içerebileceği gibi sadece soran kişiyi ilgilendiren, önemsiz soruları da içerebiliyormuş. Ören yerinin ortasında duran ve her iki yanda iki tüneli olan bölüm tapınak keşişlerinin soruları cevaplandırdığı kutsal mekana açılıyor.



Gelelim Medusa'ya... Poseidon Medusa'ya ilk görüşte aşık olur. (Yalı Caddesinde heykeli bulunan şahsiyet ) Bu güzelliği kıskanan Athena tarafından lanetlenip saçlarında yılanlar olan, baktığını taşa çeviren birine çevrilir Medusa.  'Güzellik başa bela' olsa gerek diye düşündüren mitolojik karakterdir bu kızcağız. Kendisine bakanları taşa çevirme gücüne sahip olduğundan antik dönemde büyük yapıları ve özel yerleri kötülüklerden korumak için Medusa kabartmaları ve resimleri kullanılmıştır.



3) TEKNE TURLARI: Tekne turları Yalı Caddesinin sonundan yapılıyor. 5 koya götürüyorlar. Meşrubat, makarna ve salatadan oluşan menüleri var. Özellikle akvaryum koyu çok güzel. Bu arada benden bir tavsiye : Tekne turlarında kesinlikle üst katta durmayın, ıstakoz gibi kızarmak istemiyorsanız. Güneşlenmek istemeseniz de fayda etmiyor,gölgesi bile yakıyor. Son günümüzü tekne turuna ayırdık biz. Grupla gidilirse daha fazla eğlenilir diye düşünüyorum.

Eveeeett benden Didim bu kadar ... Bir sonraki yazım Didim'den İzmir'e dönerken uğradığımız Milet olacak ...

Günün anlam ve önemine değinmezsem olmaz. Sevgililer gününüz muuuuusmutlu geçsin. Hayatınızın aşkını bulmanız , bulduysanız da kaybetmemeniz dileğiyle...

Milet yazım