KAPADOKYA- iÇ ANADOLU 9. GÜN : HACI BEKTAŞ-i VELi VE ANKARA'YA VARIŞ

Kayseri Atalay Otelde sıkı bir kahvaltının ardından yollara düşüyoruz yine. Artık gezide yorulmaya başlıyoruz yavaştan. Bugün çok az yer gezip dinlenmek planımız. Kayseri'den Ankara'ya geçerken yolda Hacı Bektaş-i Veli Müzesi'ne uğrayıp Ankara'da arkadaşlarla buluşup biraz tembellik etme zamanı...

Kayseri'den 102 km. sonra Hacı Bektaş'a geliyoruz. Ben Bektaşi kültürüne yabancıyım sadece yeniçerilerin bu düşüncede olduğunu tarih kitaplarından biliyorum. Bu yüzden merak ediyorum.
Hacı Bektaş-ı Veli 13 yy. da yaşamış, aleviliğin oluşması ve yayılmasında büyük çaba harcamış. Yeniçerilerin yetişmesinde Bektaşilik düşüncenin oldukça etkili olmuş.  Osmanlı'nın batıya açıldığında Hristiyanlığı anlayışla karşılamasında Bektaşi geleneği ile yetişen yeniçerilerin önemli rolü olduğu düşünülüyor.

Önce Deliklitaş'a gittik. Kocaman bir kayanın yan tarafından giriliyor. Kayanın ortasında bir delik var. Oradan dışarı çıkılıyor. Dar bir yer. Rahat çıkanın günahı olmadığı düşünülüyor. Geçemeyenler adak adayarak bir daha ki ziyaretlerinde kurban kesiyorlarmış. Eşim denedi çok rahat geçti. Benim klostrofobim her zamanki gibi bana izin vermedi. Ben sadece resim çekmekle yetindim. Çok şişman insanların bile geçtiğini gördüm küçücük delikten...

Deliklitaş'tan sonra müzeye gidiyoruz.

İçeride Bektaşi kültürü canlandırılmış. Mutfaklar, odalar maketlerle canlandırılmış. Bektaşilikle ilgili sözler her yerde...İçeride çok fazla resim çekemedik. İbadet ederken göz yaşlarını tutamayan insanlar vardı.

Avluda aslanlı bir çeşme var. Hz. Muhammed miraca yükselirken, önünü bir aslan kesmiş ve bana en değerli eşyan neyse onu ver ki sana yol vereyim demiş. Hz Muhammet, Hz Fatıma’nın kendisine hediye ettiği yüzüğü parmağından çıkartıp aslanın ağzına vermiş. Sonradan Hz Muhammed bunu anlatırken Hz Ali ağzından yüzüğü çıkartıp Hz Muhammed’e geri vermiş. Bu yüzden Hz. Ali'ye Allah'ın arslanı denmekteymiş.

Dergahta kalacak kişiler ilk 3 gün misafirmiş. Sonra misafirlik biter ve dergah için çalışmaya başlarmış.

Her yerini gezdikten sonra Ankara'ya doğru yola devam ediyoruz. Ankara'da arkadaşlarımızla buluşup günü onlarla tamamlıyoruz. Yemek yeyip sadece muhabbet ediyoruz. Gece onlarda kalıyoruz. Yarın sıkı bir Ankara turu bizi bekliyor olacak.