28 Ocak 2013 Pazartesi

AYASOFYA : Kubbesini Melekler Taşıyan Mabet


      Ayasofya... 1500 yıllık mabet... Dünyada bu mabet kadar etkileyen bir yer olabilir mi insanı? Kimbilir....
       
      2 din... 2 peygamber... 2 imparatorluk... Ayasofya dünyada bu kavramların harmanlandığı nadir yerlerden biri olsa gerek. Bu harika yapıyı bir an önce görmelisiniz.Hayranlığımı bir yana bırakıp ne yapılır, nasıl gidilir gibi konulara yani sadede geleyim diyorum gelemiyorum.

      Tramvaydan Sultanahmet durağında iniyorsunuz. Zaten karşınızda Ayasofya karşınızda. Önünde uzuuuuuuun bir turist kuyruğu var. Değer mi? Kesinlikle.  Ama bir müzekart ediniyorsunuz ve bedava giriyorsunuz.



        Ayasofya'nın sıkıcı bilgilerinden şu tarihte yapıldığından İçinde kaç sütun bulunduğundan, tavan yüksekliğinden falan bahsetmeyeceğim. Ayasofya'nın çok büyük bir aşkla inşa edildiğini biliyor muydunuz? İmparator Jüstinyen'in İsa'ya olan aşkından bahsetmiyorum... İmparatoriçe Teodora' ya olan aşkı :)

13 Ocak 2013 Pazar

Örme sütun & Dikilitaş

                 Ben bloğuma ne kadar çok ara vermişim :( Söz veriyorum bundan sonra daha çok güncelleme yapmaya... Daha çok anı biriktirmeye....
                 
                 Eveeet bir Sultanahmet gününden devam edelim. Daha önce Yılanlı sütun'u yazmıştım. Hemen yanı başında iki sütun daha var... Örme sütun ve Dikilitaş... Yine bilgilendirici yazı yok... Yine broşür yok... Ya nasıl oluyor böyle birşey aklım almıyor. Yaz kış önünde rehberler dakikalarca açıklama yaparken , onlar hakkında söylenecek bu kadar çok şey varken,neden? Nedeeeennnnn? Neyse çok atarlandım susuyorum :)
Konumuz sütunlar...


               ÖRME SÜTUN